SEO לאתר המובייל – חשוב לבדוק

ממוצרים חדשים ועד לעדכוני מודעות ושינויים במיקוד – הנה מבט על השינויים החשובים ביותר הנוגעים לשיווק בתשלום.
בשנת 2016, תעשיית החיפוש במובייל הניבה גידול של כמעט 6 מיליארד דולר; ועלתה, על פי ה- IAB, בפעם הראשונה על זו של הדסקטופ. עכשיו כשהמובייל הוא עובדה בשטח, ואנחנו כבר לא צריכים לתהות אם השנה זו השנה שלו, בואו נסתכל על המגמות הגדולות, על ההשקות ועל החדשות שראינו ושמענו עד כה מ- Google AdWordsומודעות בינג בשנת 2017, החל מהנתון האחרון: למידת מכונה.

# בצע בדיקת ידידותיות לנייד

הטיפ הראשון הוא לבדוק עד כמה, ואם בכלל אתר האינטרנט שלך ידידותי למובייל. זכור שכל דף באתר צריך להיבדק בנפרד; לא מספיק לבדוק רק את דף הבית, ואז לשמוח שהוא עבר, בדוק את כל הדפים – וזאת מכיוון שהציון יכול להיות שונה בין כל אחד ואחד. זה עלול לקחת זמן, אבל עדיף לבדוק הכול עכשיו, מאשר להבין יום אחד כי כמה דפים בודדים מורידים את  תוצאות ה- SEO שלך. התחל עם דפים שעושים כסף ועם דפי ניווט, מכיוון שהם אלה הנמצאים בשימוש הרב ביותר של מבקרי האתר.

# האם גרסת המובייל שלך נוספה לאינדקס בצורה נכונה?

בדוק, כמה פעמים, אם גרסת המובייל שלך מופיעה באינדקס הנכון. פתח דפדפן בטלפון החכם, והקלד: yourdomain.com – אם אתה רואה תוצאות, פירוש הדבר שהכול נכון, ואם לא, אז יש לך בעיה או שתיים לתקן.
אחת הסיבות לכך שתוצאות המובייל שלך לא נוספו לאינדקס כהלכה, עשויה להיות קיומן של כתובות URL שונות לאתר הדסקטופ ואתר המובייל שלך. אם זה אכן העניין, יש צורך להוסיף Sitemap לאתר המובייל, וגם לתייג את כל ה-URL של האתר באמצעות תגיות קנוניקל ותגים וחלופיים. לאחר מכן, שלח את ה- Sitemap למובייל ל- Google Search Console, והוסף אותו לקובץ robot.txt שלך.
אם פעולה זו אינה פותרת את הבעיה, ייתכן שהבעיה נובעת מהתצורה של robot.txt – ודא שאינך חוסם את הסריקה של הרובוטים.

# בדוק את קונסולת החיפוש של גוגל

עוד טיפ בסיסי הוא ללכת אל לוח המחוונים של Google Search Console ולאחר מכן Search Traffic
Mobile Usability. כאן תמצא כל מה שאתה צריך לדעת על "בעיות השימושיות במובייל המשפיעות על האתר שלך".
תוכל לראות שם תרשים עם סטטוס השימושיות של המובייל, לעומת הזמן. בהמשך תמצא דוח עם המספר הכולל של בעיות למובייל, מידע על כל אחת מהבעיות ורשימת דפים, המציינים את הבעיות הספציפיות.



הנושאים יכולים להתייחס ל:

  • Viewport לא הוגדר
  • אלמנטים ניתנים ללחיצה קרובים מדי זה לזה
  • תוכן רחב יותר מהמסך
  • טקסט קטן מדי לקריאה

בהתאם לנושא שעלה, יש לבצע את השיפור המותאם.
יש גם קטע נוסף ב- Google Search Console,  שכדאי להשתמש בו כדי לבדוק את הידידותיות למובייל. מ- Google Search Console עבור אל ← Crawl  ← Crawl Errors
כאן תוכל לראות את כל שגיאות הסריקה באתר שלך בדסקטופ ובמובייל. בדוק שגיאות שהתרחשו רק כאשר אתר המובייל נסרק על ידי Googlebot,  מכיוון ששגיאות אלה אינן מופיעות בדסקטופ.
כאן תמצא גם תרשים המציג את מספר שגיאות הסריקה, ודוח המציג בפניך עם איזה סוג של שגיאות אתה צריך להתמודד, ולאילו דפים הן מתייחסות.
התקן מחדש כתובות נכונות  בכל דפי השגיאה, ולאחר מכן נקה את הדוח.

# התוכן באתר המובייל צריך להיות זהה לתוכן האתר לדסקטופ

חלק זה ידרוש ממך לשתף פעולה עם צוות התכנות והמעצבים. ערוך ביקורת על ידי השוואת כל הכתובות של אתר הדסקטופ והמובייל. אם אתה רואה הבדלים כלשהם בנוגע לתוכן ולעיצוב, רשום אותם, ובקש לבצע את ההתאמות הנדרשות, או בקש מהמעצבים לשפר את מבנה האתר לנייד, או לבצע עיצוב מחדש.

# בצע אופטימיזציה למהירות האתר שלך

המהירות של האתר שלך, ובמיוחד של האתר למובייל, צריכה להיות מהירות האור. לאחרונה פורסם מאמר על Google Accelerated Mobile Project, אשר קובע כי גוגל AMP הוא העתיד של התוכן למובייל. זה לא שאנחנו  ממליצים כאן להמיר את האתר ל AMP (מכיוון שגם ל-AMP יש צדדים פחות טובים משלו), אבל אנו כן ממליצים להפוך את האתר הן למובייל והן לדסקטופ למהיר כמו AMP.
תוכל לבדוק את המהירות של האתר כאן: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
ולהבין אם יש בעיות עם זמן הטעינה של כל אחד מהדפים. הציון והבעיות יהיו שונים מדף לדף, ולכן חשוב לבדוק את כל דפי האתר, וליישם שיפורים בהתאם להצעות. מכיוון שזה עשוי לקחת זמן רב, כדאי להיעזר במתכנת. וזכור: בעידן ה-AMP (המועדף על ידי גוגל) שמירה על מהירות תחרותית היא חיונית.

# בצע אופטימיזציה למילות מפתח לנייד

מחפשי המובייל שונים במקצת מהמחפשים באתרי הדסקטופ. במובייל – החיפוש הקולי כבר מהווה כ -20% מכל החיפושים, ולכן סגנון השאילתות שונה במקצת מזה שבמחשב; באופן כללי נגיד כאן, שבשאילתות הקוליות – אנשים נוטים להביע את עצמם באופן אישי יותר, כמעין שיחה. כמו כן, בדרך כלל יש למחפשים במובייל יעדים שונים, דחופים יותר, עניין של "זמן אמת", יותר מאשר בדסקטופ.
אם ברצונך להציג שאילתות לנייד, הרלוונטיות לעסק שלך, לך אל Google Search Console ← Search Traffic ←  Search Analytics ← ועיין בדוח לשאילתות, קליקים, מיקומים והשוואה בין מכשירים ניידים לדסקטופ:

תוכל גם להשוות בין מספר ההופעות שנרשמו עבור מובייל ודסקטופ לכל ביטוי.
הדוח הזה אידיאלי, משום שהוא מאפשר לך לראות את ההבדלים בתנועה הרגילה בין מכשירים, ומסייע לך לגלות מילות מפתח חדשות למובייל, שכבר מביאות לך תנועה. תוכל להשתמש במידע שאתה אוסף מהדוח הזה לאופטימיזציות עתידיות.
במסגרת דוח זה, תוכל גם לראות מילות מפתח, שעבורן אתה מדורג גבוה יותר במובייל מאשר בדסקטופ; ואין ספק שזה מידע בעל ערך רב.
בסך הכל, זהו משאב נהדר לבסס עליו את אסטרטגיית מילות המפתח שלך. שמור את מילות המפתח האלה, הוסף אותן לקמפיין שלך, ועקוב אחר הביצועים שלהן לאורך זמן.

# טפל ושמור על ה- SEO המקומי (לוקאלי) שלך

חיפושי "קרוב אלי" נמצאים בעלייה מתמדת – קידום אתרים למובייל הופך להיות יותר ויותר ממוקד בחיפוש המקומי, וזאת משום שכוונת המשתמש הפכה לאחרונה גורם חשוב עבור גוגל. רוב השאילתות במובייל, כמעט 80%, מתייחסות לדברים הנמצאים בקרבה המידית של המחפש.

# באילו אלמנטים יש לטפל?


Google לעסק שלי
 –
אם עדיין אין לך, זה הזמן הנכון להירשם, ולעשות פרופיל GMB. אז הירשם, וצור תיאור מדויק ובאיכות גבוהה של השירות והמוצרים שלך, הוסף תמונות רבות ברזולוציה גבוהה, שיישרו קו עם המותג שלך עד כמה שאתה יכול. בחר קטגוריות מדויקות, קשר לאתר שלך, הוסף לינקים לרשתות חברתיות, וודא שכל הנתונים (כמו מספרי הטלפון, למשל) מעודכנים.
ביקורות מקומיות –
נראה שביקורות מקומיות הן האות החזק ביותר לאלגוריתם החיפוש המקומי של Google. עבוד על רכישת ביקורות חיוביות. למד כיצד ליזום ביקורות לאחר אינטראקציה עם לקוח מרוצה, וגלה את הטקטיקות הרלוונטיות ביותר עבור הנישה שלך. ולעולם אל תשאיר ביקורת (בעיקר שלילית) ללא תגובה; נסה להיות מועיל, ובעל אוריינטציה שיווקית ועוזרת כדי לנסות להקל על המתח שנוצר מהביקורת.
NAP עקבי – NAP = Name, Address, Phone number –
וודא שהן באתר שלך, והן באינדקסים השונים יש את אותו השם, הכתובת ומספר הטלפון. וודא שהמידע הזה מעודכן, במיוחד בגרסת המובייל של האתר. אין דבר גרוע יותר, מפיצרייה שמספר לא נכון שלה מפורסם ב- GMB. זה מבטל עסקה באופן וודאי.
Schema Markup –
הוסף אלמנטים נוספים לרישומים שלך שיסייעו לך להתבלט; ספר על עצמך יותר כבר בדף תוצאות החיפוש, ומשוך תשומת לב. פריטים אלה יביאו לך יותר קליקים, ויעלו את הדירוג שלך. ב- Schema.org יש קטגוריות שונות לעסק מקומי – הכוללות שעות פתיחה, טווח מחירים, סוגי התשלומים המקובלים, ותכונות רבות אחרות שיעשירו את הפרופיל שלך, וימצבו אותך כבולט יותר מאחרים.

עונשי גוגל לאתרים למובייל

זה רשמי; גוגל מענישה גם במובייל – גארי אילייס וג'ון מיולר מגוגל אישרו שניהם את המידע הזה ב -11 בינואר. עם זאת, נכון לעכשיו, העונש ישפיע רק על "מודעות ביניים", שמופיעות כאשר מישהו לוחץ מחיפוש במובייל אל דף האינטרנט שלך. עניין זה כולל:
חלונות קופצים המכסים את כל מסך הטלפון, מיד לאחר שהמשתמש נוחת בדף.
דפים above the fold שדומים לפרסומת, המוצגים כך שהמשתמש צריך לגלול למטה כדי לדלג עליהם.
מודעות ביניים עצמאיות, שהמשתמשים צריכים "לדלג מעליהם" לפני שהם יכולים להיכנס לתוכן המבוקש.

מילות סיכום

כפי שניתן להסיק מקריאת המאמר, SEO למובייל הוא עניין גדול השנה. אבל, כל מה שעליך לעשות כדי לעמוד בקצב, הוא ליישם את העצות הכתובות כאן – והכול יהיה בסדר, לגמרי בסדר!

שתפו ברשתות החברתיות

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

אני מעוניין בחבילת קידום אורגני לעסק

אנחנו שמחים שמצאת מה שמעניין אותך, מכאן אנחנו נחזור אליך – השאר פרטים ונציג ידבר איתך ויסביר לך איך מתחילים לעבוד! 

אני מעוניין בחבילת קידום boost לעסק

אנחנו שמחים שמצאת מה שמעניין אותך, מכאן אנחנו נחזור אליך – השאר פרטים ונציג ידבר איתך ויסביר לך איך מתחילים לעבוד!